Skip to content

En nu door.. Facit ondernemingsplan 2021-2022

Bij het schrijven van ons nieuwe ondernemingsplan aan het einde van 2020 sluit Facit een bewogen jubileumjaar af. Dwars door Corona heen gaat het ons dit jaar langzaam en gestaag beter en dat is goed nieuws na een langere periode waarin het aantal en de omvang van opdrachten sterk teruggelopen was en onze personeelsformatie tot een absoluut minimum was ingedikt.

We zijn er nog niet, maar we zijn onmiskenbaar op de weg terug. Facit is kundig, van actuele ontwikkelingen op de hoogte en flexibel zowel op inhoud als organisatie. We zijn afgelopen jaar weer uitgebreid in formatie, zowel in front- als back office. We kunnen snel schakelen en met organisaties meedenken op diverse kwaliteits-vraagstukken. Zorgorganisaties die onze diensten afnemen, waarderen ons nadrukkelijk op die eigenschappen.

In ons nieuwe ondernemingsplan zetten we uiteen wat onze ambities zijn voor de jaren 2021-2022. Uitgangspunt daarbij blijft onverkort volledig Facit: samen doen, samen maken en zo onze bijdrage leveren aan de kwaliteitsverbetering in de zorg die onze klanten leveren en een inspirerende werkomgeving bieden aan onze medewerkers.

Drie punten uit ons ondernemingsplan delen we graag met jullie:

De bedrijfsvisie van Facit is: ‘Gegarandeerde kwaliteit leveren op flexibele en inspirerende wijze’. Servicegerichtheid en de persoonlijke benadering van klanten en onderlinge openheid en loyaliteit tussen medewerkers staan bij Facit hoog in het vaandel.

Het werken bij Facit wordt gekenmerkt door vier kernwaarden:

  • persoonlijke en betrokken benadering (voor onze klanten maar ook intern, als collega’s onder elkaar); door ons enthousiasme willen we elkaar en onze klanten inspireren (klanten vinden het leuk om met ons te werken, raken door os geïnspireerd en daardoor raken wij weer geïnspireerd – hetzelfde geldt voor interne samenwerking binnen Facit).
  • flexibiliteit en snelle levering ( nét dat beetje extra, klanten en collega’s zijn aangenaam verrast);
  • betrouwbaarheid (we zijn onafhankelijk, kundig en we doen wat we zeggen);
  • pragmatisme (we staan met twee benen op de grond, houden niet van blabla en stellen ons ten doel dat onze producten en diensten écht een bijdrage leveren aan de dagelijkse zorg- en dienstverlening die onze klanten aanbieden).

In de praktijk uit zich dit door te doen wat we beloven, maar daarnaast waar dat kan nét dat beetje extra voor een klant of voor een collega te doen (‘alles voor een glimlach’), waardoor onze klanten/collega’s aangenaam verrast zijn en niet alleen inhoudelijk geholpen zijn, maar het ook leuk vinden om met ons te werken.

Als wij klanten inspireren, praten zij positief over ons in ons netwerk (en van goede mond-tot-mond reclame moeten we het hebben) en gunnen ze ons een volgende opdracht. Als we elkaar als collega’s  kunnen steunen, stimuleren en respecteren ontstaat een positieve beweging, waarin we samen sterk staan. Als wij onszelf op die manier weten te inspireren, dan blijven we ons werk met plezier doen en vinden we de positieve spiraal naar boven.

Primaire doelstelling van Facit is uiteraard het behalen van positieve resultaten. Hiervan afgeleid is voor 2021 en 2021 ons doel om een positieve exploitatie te realiseren.

Aan klantzijde stellen we ons ten doel mooie producten en goede diensten te leveren die écht een bijdrage leveren aan de dagelijkse zorg- en dienstverlening.

Voor medewerkers stellen we ons ten doel om een inspirerende veelzijdige werkomgeving te bieden, waar flexibel werken zowel werk als privé ten goed komen, waar veel ruimte is voor persoonlijke ontwikkeling, waar saamhorigheid en elkaar ondersteunen een belangrijk goed is en waar bijdragen aan een mooi product of een mooie dienst en tevreden opdrachtgevers een essentieel onderdeel is van ons werkplezier.

Onze maatschappelijke doelstelling, tot slot, is te werken vanuit maatschappelijk verantwoorde overwegingen en daarbij continu stappen in meer verantwoord ondernemen te zetten.

We hopen met jullie bovenstaande visie, waarden en doelstellingen in ons handelen ’tot leven’ te brengen!

Back To Top