skip to Main Content

Medewerkers

Angela van Bergeijk

Angela van Bergeijk

Chris Nuij

Chris Nuij

Dorine Duwel

Dorine Duwel

Eddy Stam

Eddy Stam

Esther Dekker

Esther Dekker

Gineke Feenstra

Gineke Feenstra

Facit Joost Tan

Joost Tan

Joyce de Widt

Joyce de Widt

Judith Cohn

Judith Cohn

Facit Maaike van Dijk

Maaike van Dijk

Maaike Kwantes

Maaike Kwantes

Maja Bakker

Maja Bakker

Marieke Muntinga

Marieke Muntinga

Marijke de Rooij

Marijke de Rooij

Marja Heida

Marja Heida

Rachid Ouarani

Rachid Ouarani

Sabine van Pelt

Sabine van Pelt

ISO

Sandra Fabries

Sandra Kluyskens

Sandra Kluyskens

Angela van Bergeijk

Adviseur     Auditor     Onderzoekscoördinator

“Leren en verbeteren is niet vrijblijvend, maar is de norm voor goede kwaliteit van zorg.”

Bij Facit voel ik me thuis: een werkomgeving waar kwaliteit, onderzoek en training geen strikt gescheiden werkvelden zijn, maar in elkaar overlopen. Wat we leren bij onderzoek, passen we toe in ons kwaliteitswerk – de kennis die we opdoen in de kwaliteitstrajecten, vormt input voor onder meer onze trainingen. Direct werken met de mensen die het doen (uw medewerkers) of al dan niet letterlijk aan den lijve ondergaan (uw cliënten) ligt me goed. Beleidsinstrumenten hebben effect als ze aansluiten op de praktijk, is mijn stellige overtuiging. Wat ik leer uit cliëntonderzoeken en trainingen met medewerkers komt dus terug in de beleidsadviezen die we ontwerpen en de ondersteuning bij de uitvoering daarvan. De flexibiliteit van het Facit-werkveld heeft me ook klussen gebracht als het ontwerpen van een bedrijfscontinuïteitsplan en de ondersteuning van gemeenten op gebied van Wmo-toezicht: een aantrekkelijke diversiteit!

E-mail: angela.vanbergeijk@facit.nl
Telefoon: 06- 158 280 83 of via het algemene nummer van Facit: 0251 – 212 202

Chris Nuij

Technisch onderzoeksleider

Hoe kom je van een berg gegevens naar gericht bruikbare informatie? Bij Facit verrichten we diverse vormen van onderzoek, uiteraard altijd in nauwe samenspraak met onze klanten. Dat gebeurt middels online uitvragen en vragenlijsten op papier, (telefonische) interviews, groepsgesprekken etc – maar bijvoorbeeld ook via kwaliteitsregistraties en interne audits.  Al die onderzoeken leveren data op, maar veel data bij elkaar is nog niet automatisch goed leesbare en gericht bruikbare informatie. En dat is wat we willen: dat de uitkomsten van ons onderzoek voor onze klanten zo duidelijk mogelijke informatie opleveren. Die vertaling van een grote hoeveelheid uitkomsten naar bruikbare en helder gepresenteerde informatie, daar hou ik me bij Facit mee bezig. En of dit nu een dashboard oplevert of een andere informatievorm, de kern is dat de klant op basis van de uitkomsten van onderzoek beter kan sturen op kwaliteit!

E-mail: chris.nuij@facit.nl
Telefoon: 0251 – 212 202

Dorine Duwel

Directeur Facit     Onderzoekscoördinator     Beleidsadviseur      Auditor

De naam Facit komt uit het latijn, van het werkwoord facere: (samen) maken/doen. Wat mij betreft een naam die Facit ook na 20 jaar nog naadloos past. Iedere dag proberen we met ons advies of onze ondersteuning, een training of onderzoek een praktische bijdrage te leveren aan de verbetering van de kwaliteit van de zorg en dienstverlening van onze klanten. En dat doen we sámen met onze klanten, door goed naar ze te luisteren en ons naar hun praktijk te richten. Daar zet ik onze deskundigheid en ervaring graag voor in.

Werken bij Facit is werk doen, wat er toe doet. Met name in de zorg, maar ook bij welzijnsorganisaties, voor gemeenten, in de kinderopvang en bij andere organisaties. Wat voor ons wezenlijk is, is dat we met ons werk een constructieve bijdrage leveren aan verbetering. Want dat is wat we willen: goed werk afleveren waar uiteraard onze klanten in het bijzonder maar ook de samenleving als geheel van kan profiteren.  Dat is wat ons drijft. En daarom zijn we nog altijd een stichting zonder winstoogmerk. Ons doel is een bijdrage te leveren aan uw verbeteringen.  Wij zijn u graag van dienst!

E-mail: dorine.duwel@facit.nl
Telefoon: 06 – 449 563 04 of via het algemene nummer van Facit: 0251 – 212 202

Eddy Stam

Technisch Onderzoeksleider

Als data analist is het van groot belang dat ik secuur te werk ga en alle databestanden tot in de puntjes controleer alvorens we ermee aan de slag gaan. Ik heb veel ervaring met zowel kwantitatieve als kwalitatieve gegevensverwerking en ben zeer vaardig met SPSS. Verder ben ik enthousiast, gestructureerd, zelfredzaam en leergierig. Dit zijn eigenschappen die heel erg goed bij Facit passen, we zijn namelijk constant bezig met het verbeteren van onze producten en diensten. Ondertussen ben ik al weer vele jaren werkzaam voor Facit en ik kan oprecht zeggen dat het nog steeds uitdagend werk is. De fijne sfeer en het onderlinge contact met alle collega’s dragen daar aan bij. De klant merkt misschien niet altijd dat achter de schermen al die radartjes samen draaien, maar daar waar nodig ondersteunen we elkaar en vullen we elkaar perfect aan tot één geheel.

E-mail: eddy.stam@facit.nl
Telefoon: 0251 – 212 202

Esther Dekker

Algemeen secretariaat     Praktijkbegeleider stagiaires

Mensen vriendelijk te woord staan, op hun gemak stellen als dat nodig is en goed doorverwijzen: dat is mijn dagelijks werk bij Facit en dat doe ik met geduld, accuratesse en plezier. Ik heb op het algemeen secretariaat te maken met cliënten en familieleden die bellen over vragenlijsten, met leveranciers, en met zorgorganisaties die met heel uiteenlopende vragen contact zoeken met Facit. Ik zorg dat ze met hun vraag op de goede plek terecht komen.

Verder vind ik het fijn om ervoor te zorgen dat ook intern alles op rolletjes loopt. Bijvoorbeeld door te regelen dat tijdig alle spullen klaar staan voor een training of een presentatie. Kwaliteit staat bij mij hoog in het vaandel.

E-mail: esther.dekker@facit.nl of bureau@facit.nl
Telefoon: 0251 – 212 202

Gineke Feenstra

Beleidsadviseur     Auditor     Calamiteitenonderzoeker     Klachtenfunctionaris

‘In ieder beroep moet je proberen het je iets moeilijker te maken dan je het hebt. Daar blijf je jong van.’

Ook al zit ik vlak voor mijn pensioengerechtigde leeftijd, deze uitspraak van Toon Hermans past mij helemaal. Ik blijf op zoek naar nieuwe uitdagingen, en vind het tegelijkertijd een voorrecht bij Facit te werken en zo mijn ruime kennis en ervaring in de gezondheidszorg in te zetten voor u als opdrachtgever.

Mijn achtergrond is veelzijdig: als adviseur kwaliteit en veiligheid, coördinator behandeldienst, klachtenfunctionaris, trainer, auditor, en tenslotte als  manager zorg en welzijn is de zorg mij blijven boeien. Zoals mijn studie Bestuurs- en organisatiewetenschap al doet vermoeden, zijn het vormgeven van organisatie- en beleidsontwikkelingen, gekoppeld aan succesvolle implementatie, mij op het lijf geschreven. Met veel plezier en takt neem ik iedereen mee in die veranderingen, van uitvoerenden op elk niveau tot en met directie en toezichthouders. En steeds met één doel voor ogen: concrete handvatten voor iedereen, afgestemd op de visie en missie van de organisatie.

Organisaties staan voor vele uitdagingen. Voortdurende veranderingen in de sector vragen om reflectie op hoofdlijnen, gekoppeld aan de juiste acties. Alleen dan blijven kernactiviteiten levendig, met als middelpunt de cliënten. Vanuit Facit ondersteun ik met alle plezier en inzet om jullie werk nog succesvoller te maken.

E-mail: gineke.feenstra@facit.nl
Telefoon 06 – 236 044 29 of via het algemene telefoonnummer van Facit: 0251 – 212 202

Joost Tan

Technisch Onderzoeksleider

Het uitwisselen, verwerken en weergeven van data staat aan de basis van onderzoek naar tevredenheid in de zorg. De toenemende digitalisering van zorgorganisaties maakt dit een dynamisch gebied met allerlei uitdagende vraagstukken, zoals koppelingen tussen vragenlijsten en ECD’s en het in real-time weergeven van uitkomsten. Daarnaast zorgt de huidige vorm van dataverzameling voor een constante stroom van binnenkomende data. Het efficiënt en consistent verwerken van deze data vergt flexibiliteit en creativiteit. Als technisch onderzoeker bij Facit houd ik me bezig met ontwikkelingen op dit gebied.

Facit biedt mij de vrijheid om zelf op onderzoek uit te gaan en te kijken naar kansen om te innoveren. De korte lijntjes binnen de organisatie en het contact met de collega’s zorgen hierbij voor een fijne werksfeer!

E-mail: joost.tan@facit.nl
Telefoon: 0251 – 212 202

Joyce de Widt

Hoofd Onderzoekssecretariaat

Samen zorgen dat het goed draait, dat is Facit! Ook als we een piek hebben in onderzoeken in een bepaalde periode, als organisaties plots besluiten tot aanpassingen in hun onderzoek, als de planning volloopt maar iedereen wil toch die deadline halen. Mensen denken soms dat de onderzoeken routinewerk vormen, maar niets is minder waar. Geen organisatie is hetzelfde. Organisaties bijstaan om hun onderzoek zo in te richten dat het voor hen zinvolle informatie oplevert: dat maakt ieder onderzoek uniek. Op het onderzoekssecretariaat zorgen we dat het lukt. Met de onderzoekscoördinatoren en natuurlijk met de collega’s van dataverwerking werken we soepel samen en zorgen we dat alle onderzoeken goed en op tijd worden uitgevoerd. Omdat ik ook bij dataverwerking heb gewerkt, kan ik goed schakelen tussen die twee afdelingen. Het is in alle jaren bij Facit nog nooit saai geweest!

E-mail: joyce.dewidt@facit.nl of via onderzoek@facit.nl
Telefoon: 0251 – 212 202

Judith Cohn

Interim manager in de zorg     Vertrouwenspersoon medewerkers, ongewenst gedrag en integriteit

Een veilig, integer en professioneel werkklimaat zorgt voor een fijne werkplek. Dat betekent dat leidinggevende en collega’s integer handelen en respectvol met elkaar communiceren. Helaas gebeurt dit niet altijd wat tot onvrede, onveiligheid, verzuim en uiteindelijk tot personeelsverloop kan leiden. Uiteraard is het belangrijk om dergelijke situaties te voorkomen maar wanneer het toch gebeurt moet het gestopt en tot ommekeer gebracht worden. Dat kan alleen wanneer het bespreekbaar gemaakt wordt. Het is belangrijk dat medewerkers bij ervaringen met ongewenst gedrag, een gesprek met de vertrouwenspersoon kunnen hebben. In deze gesprekken zie ik dat het al helpt om het hart te luchten en het een en ander op een rij te zetten. Ik kan de melder helpen en eventueel begeleiden in de vervolgstappen. De melder houdt de regie, dat is van groot belang.

Naast mijn interim opdrachten als manager/adviseur kan ik als medewerkers vertrouwenspersoon via Facit ingezet worden. Door mijn verbinding met Facit biedt dit extra mogelijkheden om deskundigheid te delen met de andere vertrouwenspersonen van Facit en indien gewenst elkaar te vervangen tijdens vakanties. Op die manier zijn wij altijd voor melders bereikbaar.

E-mail: judith.cohn@facit.nl
Telefoon: 020 – 215 71 71 of via het algemene nummer van Facit: 0251 – 212 202

Maaike Kwantes

Beleidsadviseur     Auditor     Trainer     

Kwaliteit ontstaat in het contact tussen de cliënt en de hulpverlener. Met hun ervaringen en verhalen kan je dan ook de kwaliteit daadwerkelijk zichtbaar maken. Ik ben in mijn werk altijd op zoek naar hoe ik een organisatie en daarmee de hulpverlener zo kan ondersteunen, dat dit bijdraagt aan de kwaliteit van dat contact. Eenvoudig, praktisch toepasbaar en passend bij de dagelijkse praktijk.

Mijn jarenlange ervaring in de gehandicaptenzorg als begeleider, kwaliteits-/beleidsmedewerker, projectleider, cliëntvertrouwenspersoon en klachtenfunctionaris en de kennis die ik daarmee heb opgedaan zet ik graag in om uw zorgorganisatie te ondersteunen bij het behalen van uw (kwaliteits)doelen.

Daarnaast ben ik inzetbaar als klachtenfunctionaris: ook daar is kwaliteit van het contact tussen mensen van doorslaggevend belang. Ik bied alle betrokkenen een luisterend oor, om samen naar een oplossing te zoeken waar iedere partij zich voldoende in kan vinden.

E-mail: maaike.kwantes@facit.nl 
Telefoon: 06 – 147 67 064 of via het algemene nummer van Facit: 0251 – 212 202

Maja Bakker

Beleidsadviseur     Auditor     Trainer     Onderzoekscoördinator

Kwaliteit verbeteren op de plek waar de zorg en ondersteuning daadwerkelijk wordt gegeven en daarmee een bijdrage leveren aan de bedoeling, dat is waar ik energie van krijg!

Bij Facit combineer ik onderzoek, training en advies om zorgorganisaties verder te ontwikkelen. Mijn opleiding tot verpleegkundige, gevolgd door de studie gezondheidswetenschappen helpen mij om me te kunnen verplaatsen in de verschillende functies bij uw zorgorganisatie.

Ruim 10 jaar ben ik werkzaam geweest als beleidsadviseur en projectleider bij een zorgorganisatie in de gehandicaptenzorg. De kennis en ervaring op vele vlakken van kwaliteit, projecten en wet- en regelgeving, gecombineerd met een ‘frisse blik’ zet ik graag in om andere zorgorganisaties te ondersteunen en hun (kwaliteits)doelen te behalen.

E-mail: maja.bakker@facit.nl 
Telefoon: 06-283 78 336 of via het algemene nummer van Facit: 0251-212202

Marieke Muntinga

Medewerker onderzoekssecretariaat

“Act as if what you do makes a difference. IT DOES.” (William James)

Ik vind het heel leuk om te merken dat mijn werk bij Facit ook het karakter van dit citaat in zich heeft. We doen het samen, en we voegen iets toe aan de bedrijven waar we onderzoeken en advieswerk voor doen.

Mijn werkzaamheden zijn zeer divers, van het maken en klaarzetten van online vragenlijsten, het openmaken en verwerken van post, tot het uitwerken van de respons zodat collega’s er een mooi verslag van kunnen maken en het opnemen van de telefoon. Elke dag leer ik meer facetten van het bedrijf kennen en ik vind het heerlijk dat er zoveel afwisseling is. Gestart in coronatijd heb ik toch meteen het gevoel gekregen onderdeel te zijn van het geheel, en dat typeert ons Facit-team!

E-mail: marieke.muntinga@facit.nl
Telefoon: 0251 – 212 202

Marijke de Rooij

Kwaliteitsadviseur     Auditor     Calamiteitenonderzoeker

 

Samen en in kleine stapjes vooruit, om kwaliteitsverbetering van de zorg voor cliënten écht laten beklijven.

Of het nu gaat om cliëntervaringen, een interne audit, calamiteitenonderzoek, risico of lean inventarisatie. Kwaliteit meten is in mijn ogen alleen nuttig, wanneer je aan de hand daarvan de zorg voor cliënten daadwerkelijk én zichtbaar verbetert.
Ik loop graag een tijdje met u op om uw organisatie hierbij te ondersteunen. Door middel van kwaliteitsadvies of -onderzoek lever ik een praktische bijdrage  aan de verbetering van de zorg en dienstverlening van uw organisatie. Samen met uw medewerkers en management.

Mijn achtergrond als wijkverpleegkundige en algemeen sociaal wetenschapper, met ruim 15 jaar ervaring in kwaliteitsadvies en -onderzoek binnen de VVT, huisartsenzorg en jeugdzorg. Kennis en ervaring in het ontwikkelen, implementeren en borgen van kwaliteitsmanagement en projecten, met als doel de kwaliteit van de zorg voor cliënten te verbeteren.

E-mail: marijke.derooij@facit.nl
Telefoon 06 – 158 280 80 of via het algemene telefoonnummer van Facit: 0251 – 212 202

Marja Heida

Beleidsadviseur     Onderzoekscoördinator     Vertrouwenspersoon     Contactpersoon NAH

Wat ik zo mooi vind bij Facit, is dat iedereen bij ons aan het werk gaat op basis van kwaliteit en interesses en dat alle werkzaamheden vanuit diverse invalshoeken allemaal te maken hebben met mensen en hun verhalen. Precies daar ligt ook mijn interesse: ik doe graag onderzoek naar hoe medewerkers, vrijwilligers, mantelzorgers en cliënten en/of hun naasten hun werk of de geleverde zorg ervaren, naar de verhalen van mensen dus. Daarbij werk ik nauw samen met mijn collega’s van dataverwerking; zij zorgen voor de beste weergave van de resultaten, ik vertaal hun cijfers in het verhaal over uw organisatie. Daarbij horen ook het houden van groepsgesprekken en individuele gesprekken (interviews). Uitkomsten van een onderzoek presenteren aan het managementteam, of aan een zaal vol medewerkers en cliënten, om samen te bepalen wat de verbeterpunten zijn en waar de complimenten te vinden zijn, is dan een fraaie kers op de taart.

Bovendien ben ik naast mijn onderzoekswerk voor Facit actief als vertrouwenspersoon en als contactpersoon NAH voor het coördinatiepunt Noord-Holland Noord. Dat ik in dit werk te maken heb met organisaties in de zorgsector (van ouderenzorg, ziekenhuiszorg tot kraam- en jeugdzorg bijvoorbeeld), maar ook met organisaties als woningbouwverenigingen, maaltijdaanbieders of gemeenten, maakt het zeer divers!

E-mail: marja.heida@facit.nl
Telefoon: 06- 2538 13 07 of via het algemene telefoonnummer van Facit: 0251 – 212 202

Rachid Ouarani

Beleidsadviseur     Interviewer    Onderzoeker

Wat maakt en houdt mensen gezond, wat vinden ze daarin belangrijk en hoe kan daaraan via beleid en beleidsmatige interventies aan worden bijgedragen? Na een studie Gezondheidswetenschappen in Maastricht, waarin ik me specialiseerde in de beleidskant, innovatie en management, ben ik als onderzoeker en interviewer bij Facit gaan werken. Daar wordt de uitwerking en effect van beleid weer zichtbaar bij de mensen waar het om gaat: de cliënten en patiënten. Naast het werk bij onderzoek ben ik ook als beleidsadviseur aan de slag gegaan, op het snijvlak van onderzoek en beleid. Ook hier vind ik het boeiend om effect van het een, op het ander te kunnen zien en benutten.

E-mail: rachid.ouarani@facit.nl
Telefoon: 06 –  283 782 96 of via het algemene telefoonnummer van Facit: 0251 – 212 202

Sabine van Pelt

Onderzoekscoördinator     Senior Vertrouwenspersoon

Altijd hetzelfde doen is niks voor mij: afwisseling en diversiteit zijn me op het lijf geschreven. Het coördineren van onderzoeken waarbij ik direct in contact ben met de doelgroep, maakt mijn werk plezierig. Ik ben graag op verschillende manieren bezig met het vragen naar ervaringen van bewoners en contactpersonen met de zorg en dienstverlening van uw organisatie; via groepsgesprekken, schriftelijke of online metingen of juist individuele gesprekken. We zoeken steeds naar een methode die het beste aansluit bij de onderzoeksvragen en bij uw cliënten, medewerkers en vrijwilligers en ik bewaak graag een betrouwbare en nauwkeurige uitvoering.

Daarnaast kan ik voor uw organisatie de functie van vertrouwenspersoon vervullen, zowel voor cliënten als voor medewerkers. Ik vind het belangrijk dat zij gehoord worden als er iets speelt waar zij niet tevreden over zijn. Een zorgvuldige afwikkeling is hierbij uiteraard van groot belang: daar zet ik me met overtuiging voor in.

E-mail: sabine.van.pelt@facit.nl
Telefoon: 06- 156 998 39 of via het algemene telefoonnummer van Facit: 0251 – 212 202

Sandra Fabries

Beleidsadviseur     Auditor     Klachtenfunctionaris

ISO

‘He who stops being better, stops being good’. Ik kwam deze quote enige tijd geleden tegen, waarna hij is blijven hangen. De uitspraak is immers van toepassing op mensen, maar ook op allerhande processen en dús op ons vakgebied: kwaliteit.

Het beste naar boven proberen te halen uit zowel personen als processen, ligt me goed. Ik heb dit jarenlang gedaan in het bedrijfsleven, waarbij de focus toch vooral ligt in kostenbesparing en outputverhoging. De factor mens wordt daarbij gemakkelijk over het hoofd gezien, terwijl deze nu juist één van de meest belangrijke factoren is! Met een enthousiast team dat begrijpt waarom continue verbetering belangrijk is voor de kwaliteit (waarmee op de langere termijn output verhoogd en kosten bespaard kunnen worden), kunnen bergen verzet worden. Het is altijd een team effort.

Ik kreeg bij Facit de kans om de overstap te maken naar zorg en welzijn; een grote uitdaging die ik graag ben aangegaan! Het is werk dat dichter bij de mens staat, dat een maatschappelijk belang heeft en dat mij daarom op een nieuw vlak weet te motiveren. Ik wil graag samen met u meedenken over waar er in uw organisatie nog verbeteringen mogelijk zijn, of u helpen in het traject naar certificering. Dat hoef ik niet alleen te doen; ik heb een heel team met collega’s achter me staan die ieder hun eigen expertise hebben en allemaal een hart dat harder gaat kloppen van kwaliteit. Wat uw vraag ook is, wij willen en kunnen u helpen.

E-mail: sandra.fabries@facit.nl
Telefoon: 06 – 283 783 42 of via het algemene telefoonnummer van Facit: 0251 – 212 202

Sandra Kluyskens

Coördinator veldwerk     Ambtelijk secretaris Facit Klachtencommissies

Hoeveel interviews ik inmiddels heb ingepland, weet ik niet meer – vele duizenden! Voor de doelgroepen waar interviews niet schriftelijk of online  plaatsvinden, ga ik in overleg onze interviewers inplannen. Met de meeste interviewers werken we inmiddels al jaren samen – ze zijn allemaal door ons opgeleid en komen regelmatig bij ons terug voor het bijhouden van hun vaardigheden en voor intervisie. Ik onderhoud de contacten met de interviewers en  zorg dat ze voorzien van de juiste informatie aan de slag kunnen. Of het nu gaat om interviews op locatie op telefonische interviews: onze interviewers zijn bij hun werk het visitekaartje van Facit. Het is mijn taak om ze zo goed mogelijk voor te bereiden en op afstand bij te staan waar nodig.

Daarnaast ben ik ambtelijk secretaris voor onze Klachtencommissie voor Cliënten en Klachtencommissie voor Medewerkers, waar organisaties zich bij aan kunnen sluiten. Ook hier is het van belang om secuur ondersteuning te bieden, in goede afstemming met alle betrokken partijen.
Dit speelt ook een rol bij mijn interimwerk op administratief en secretarieel gebied. Van vele markten thuis en in contact met veel verschillende organisaties en doelgroepen: echt Facit.

E-mail: sandra.kluyskens@facit.nl
Telefoon: 06 – 508 111 99 of via het algemene telefoonnummer van Facit: 0251 – 212 202

Back To Top